Salora DVP7748DUO + GC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Salora DVP7748DUO + GC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Italie 12-01-2020

Slecht apparaat

Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

De eerste twee vakanties ging het super. De derde ging het mis! Een van de schermen heeft opeens geen geluid meer. Beeld nog wel prima. Dus ik denk balen ivm net buiten de 2 jaar garantie maar er zal wel een oplossing zijn. Ik heb gemaild en kreeg snel een reactie. Ik had pech en ik moest maar een nieuw scherm kopen!! Wat is dit voor antwoord. Voor mij nooit weer een salora en raad het echt iedereen af. Na wat speuren en diverse gesprekken met mensen blijkt dit vaker te gebeuren. Mijn ouders hebben een goedkope set van de Lidl en die doet het na 5 jaar nog perfect. Dus goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn!

Pluspunten

• Lange kabel voor opladen in de auto

Minpunten

• Kwaliteit
  • Service Salora
  • Maakt veel lawaai bij afspelen

Nico 16-06-2018

Zojuist ontvangen

Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Gisteren dvd speler ontvangen en getest. Games zijn oud maar wel retro ( leuke herinneringen aan en kids vinden het leuk) Geluid van games is snerpend en krakend, games kun je alleen spelen zonder geluid. Bij Bol.com verzocht om dit te melden bij salora. Bol.com wilde al meteen een nieuwe set sturen om te ruilen, dat lost mijn inziens het probleem niet op. De beide meegeleverde games zit een productie fout in de geluidsstroom. Toen dvd getest dit werkt perfect, mooi beeld en geluid en het koppelen gaat ook redelijk eenvoudig. Hopelijk heeft Salora game dvd liggen waarbij het geluid goed is en kan ik die van mij ruilen. Bol.com gaat dit vragen. Binnenkort op vakantie en dan uitgebreider testen. Steviger tasje kopen is misschien wel een goed idee.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid dvd is erg goed
  • Steun stevig
  • Retro games Mario bros Tetris boulderdash (gaaf)

Minpunten

• Geluid games ( te snerpend geluid moet uit)

Maarten 28-05-2018

Salora DVP-7748 DUO

Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Apparaat al na en paar 6x gebruik defect.
Gaat natuurlijk net na de garantie termijn defect.

Maarten 04-02-2018

Slecht product

Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Slecht product, na 2e vakantie al 1 scherm defect.
In totaal 6 keer gebuikt.
Slechte service door Salora.
Wel de mogelijkheid gekregen om een 1 nieuw scherm te KOPEN.

Pluspunten

• Prijs
  • Mogeljkheid om ieder een eigen film af te spelen

Minpunten

• Levensduur
  • Prijs
  • Spellen werken niet
  • Slechte service Salora

Robert 25-02-2017

Defect in eerste zending

Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Nadat produkt uitgepakt en gemonteerd was, bleken de 2 schermpjes niet gelijk te kunnen afspelen. Wel geluid maar geen beeldscherm op 2e scherm. Wel beeld bij afzonderlijk afspelen. Gebeld met Coolblue. Set moest weer gedemonteerd, ingepakt en retour gezonden worden en een nieuwe set moest besteld worden.
Een hoop gedoe, extra kosten en een produkt dat bij ontvangst al defect is.
Helaas een slechte eerste ervaring met Salora en Coolblue.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Complete set met hoofdsteunbevestiging

Minpunten

• Defect bij ontvangst
  • Handleiding kan makkelijker

Officiele reactie van Salora 27-02-2017

Beste Robert,

Hartelijk dank voor uw review; wij betreuren het dat uw eerste ervaringen met dit product niet positiever zijn.

Om de twee schermen tegelijkertijd hetzelfde beeld af te kunnen laten spelen, dient het tweede scherm, unit B, met de bijbehorende afstandsbediening op AV IN worden gezet, zodat het naast geluid ook beeld van unit A kan weergeven. Gebeurt dit niet, dan hoort u, zoals u al aangeeft, inderdaad wel geluid, maar heeft u geen beeld; het beeld blijft dan blauw.

Indien u van uw dealer hetzelfde model heeft mogen ontvangen, dan vermenen wij graag of bovengenoemde uitleg inderdaad betrekking had op het door u waargenomen euvel en dit dan ook uw algemene score positiever doet uitvallen.

Wij wensen u op voorhand veel plezier met uw nieuwe portable DVD speler.

Femke 08-10-2016

SALORA DVP-1038SW - PORTABLE DVD-SPELER - 1 SCHERM

Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Prima service knopje om dvd te laten spelen deed het niet na 3 maanden. Opgestuurd zonder kosten en binnen anderhalve week weer terug. Super bedankt!!

Dit is ons 2e schermpje na 3 jaar een nieuwe gekocht omdat deze niet meer wilde opladen. Voor de prijs en kwaliteit vonden we dat heel redelijk.

Banjer 30-03-2016

Super Service Salora

Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Gekeken naar de mogelijkheden van de Salora Twin en DUO set. Duo is gemakkelijk omdat je twee verschillende films kunt kijken. Dus op ieder apparaat een aparte film. Echter wij vinden de bevestigingsset van de Twin (klittenband) gemakkelijker en degelijker dan de beugels. 1 telefoontje naar Salora en, Marcel, heeft geregeld dat wij uit het oogpunt van service een set bevestigingsmateriaal gebaseerd op klittenband, gratis krijgen toegestuurd. Wat een Salora Super Service, echt helemaal top, waar vind je dat vandaag de dag nog.

Overigens wil je een film op volledig scherm tonen, zonder zwarte balken, zet dan de film om naar de resolutie en de bestands-extensie die in de handleiding wordt aangegeven. Hier zijn gratis tools voor beschikbaar op internet.

cynthiatje10 25-07-2015
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Het is het geld niet waard.
Gedownloade films pakt die niet op de usb poort, geen enkel formaat.
Op een Sd kaart is het bestand vaak te groot en op een usb stick past net 1 film met geluk.
De spellen die er bij zitten zijn echt van hele slechte kwaliteit,
ik had wel meer verwacht voor dit geld.

Officiele reactie van Salora 27-07-2015

Beste cynthiatje10,

Wij betreuren het dat uw Salora product niet naar wens functioneert.

Dit model is geschikt voor .avi en .mp4 bestanden, mits de codec wordt ondersteund. Veel materiaal dat wordt gedownload is tegenwoordig in High Definition en daardoor te groot of te zwaar voor de USB/SD poort van de speler.

Op onze website hebben wij een pagina ingericht voor media ondersteuning:

Wellicht vindt u hier de oplossing voor het niet afspelen van uw bestanden.

De meegeleverde games zijn een toegevoegde functie van het toestel en hebben een retro karakter. De primaire functie van het apparaat blijft uiteraard de dvd speler.

Salora

Review82 23-07-2015
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

De dvd's spelen de schermen prima af. De spelletjes die er bij geleverd worden zijn waardeloos. Dat ze gedateerd zijn vonden wij geen probleem, maar ze doen het gewoon helemaal niet. De spelletjes haperen en blijven steeds hangen. Het geluid daarbij hapert ook enorm en is enorm snerpend. En dit geldt voor alle 250 spelletjes. Beetje jammer, je betaalt er wel voor. De Duo kun je namelijk niet zonder spelletjes en remotes kopen. Salora zou de spelletjes niet eens erbij moeten leveren als je ze toch niet kan gebruiken!

pandakaas 22-07-2015
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Hij is makkelijk te gebruiken etc. Maar hij ondersteunt ontzettend weinig. Ik heb zoveel films en die zijn allemaal .avi bestanden en de een ondersteunt hij wel en de ander weer niet. Terwijl het precies dezelfde bestanden zijn. mp4 wordt ook niet ondersteund, terwijl heel veel videobestanden dit formaat hebben. Usb poort heeft nog nooit gewerkt, sd gelukkig wel, maar daar kan veel minder op. En vaak is het ook nog eens zo, dat als hij een video ondersteunt, dat hij de resolutie weer niet aankan.

Kortom, waardeloos, verspilling van je geld. Absoluut GEEN aanrader!

Officiele reactie van Salora 23-07-2015

Beste pandakaas,

Spijtig dat uw portable dvd speler niet naar wens functioneert.

Al onze portable dvd spelers kunnen zowel .avi als .mp4 bestanden afspelen, echter, deze bestanden komen in diverse (soms exotische) varianten voor.

Op onze website vindt u meer informatie over de ondersteuning van mediabestanden:

Salora

warmijs 08-07-2015
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Las al paar reviews en toch een gekocht. Ik ben dik tevreden.Alles doet het. Vrienden van mij hebben deze al jaren en zijn ze ook tevrede.
Voor het geld goed kwaliteit.

R666S 13-05-2015
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Snap niet hoe iedereen zo enthousiast is terwijl er ook zoveel klachten zijn. Zelf had ik deze set ook gekocht.
Gekocht voor autorit naar Frankrijk. Op de heenweg had 1 DVD speler het al begeven. Op locatie iedere avond gebruikt voor het gebruikelijke filmpje voor het slapen gaan. Op de terugreis in Belgie had de andere het ook begeven. Enorm balen dus.
Gelukkig kon ik alles terug sturen en heb mijn geld terug gekregen.
Had ook nog even naar die spelletjes gekeken maar dat is jaren 80 kwaliteit. Kan je niets mee. Zonde om zoiets te maken want het is echt niet meer van deze tijd.

Ik ga nu wederom op zoek naar een portable DVD speler set maar bij mij komt er geen Salora meer in.

Ik begreep ook later van een specialist dat wanneer je een Salora koopt niet het idee moet hebben dat je dit voor 5 jaar koopt. Verwachting naar beneden bijstellen en na 2 jaar weer een nieuwe set kopen

Officiele reactie van Salora 15-05-2015

Beste R666S,

Wij betreuren het dat uw Salora DVP7748DUO een storing vertoont.

U geeft in uw bericht aan het product reeds geretourneerd te hebben aan uw dealer. Uiteraard hopen wij dat de dealer hiermee het probleem voor u naar genoegen heeft opgelost.

Mocht u in de toekomst nog vragen of opmerkingen hebben over of problemen met een van onze producten, dan staan wij u graag te woord.

DeVreede 17-10-2014
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Voor de vakantie gekocht, drie kinderen achter in de auto die uren plezier hebben met videos en spelletjes. Handig is dat je naast dvds ook een harde schijf kunt koppelen zodat je enorm veel kunt meenemen en niet met losse dvds in de auto zit. Ook de eigen voeding en mogelijkheid om op beide schermen verschillende films of spelletjes te spelen is een enorm pluspunt.
Enige probleem was dat een van de controllers het niet deed, maar dat is door Salora prima opgelost! Dus ook voor de aftersale niet anders dan complimenten.
Aanrader!

hgritter 29-07-2014
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Na één jaar te hebben gebruikt heeft het apparaat al problemen met de DC in aansluiting. Het apparaat gaat continu uit als de draden licht bewegen.

Eigenlijk een baggerproduct. Ga nog wel even checken of we deze nog kunnen retourneren.

deduikers 06-05-2014
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Goed product met veel mogelijkheden. Leuke spelletjes erbij. Ik miste 2 ophangbeugels welke niet in de verpakking zaten. Contact gehad met winkel en deze wilde hier geen oplossing in bieden. Ik heb contact gehad met Salora en kreeg deze kosteloos per post opgestuurd, kortom top service en snel geregeld.

JessicaP 03-02-2014
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Leuk apparaat voor niet al te veel geld, de game consoles voor ons kleintje niet van toepassing maar afgaande op beeld en geluids kwaliteit klagen we zeker niet.
Makkelijk te bedienen en ons zoontje heeft er zeer veel schik van.
Hadden wat problemen met een kabel die verbindt tussen de twee schermen waardoor er op t tweede scherm steeds geen beeld en geluid was, maar na tel contact met de klantenservice van Salora is ons zonder vragen meteen kosteloos een nieuwe kabel toegezonden.
Alleen al voor de service bij problemen een goede koop te noemen.
Wij zijn tevreden en raden dit product zeker aan.

Ot en Sien 20-09-2013
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Echt een super apparaat. Twee losse dvd spelers maar ook koppelbaar indien gewenst. Oortjes als koptelefoon werkt iets minder bij kleine kinderen maar dat mag de pret niet drukken. We hebben ze 1200 km heen en 1200 km terug niet gehoord!

DickyCurtis 25-07-2013
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Sinds een week in bezit van de Salora dvd schermen, eerste indruk zeer positief!
Films (in mijn geval AVI) werken prima vanaf SD en USB, beeld is prima, maar dit hangt ook
af van het aantal MB's (file size) van de films. Verder ga ik niet met dvd's in de weer dus dat ga ik niet eens proberen.

Helaas past de standaard bij geleverde hoofdsteun bevestiging niet in de auto (ligt aan de auto) echter 2 mailtjes naar Salora (waarvan ik overigens zeer snel een reactie heb mogen ontvangen) en een oplossing was geboden. Hulde dus voor de sales after care, daar kunnen bedrijven een voorbeeld aan nemen.

Dan nog een reactie mbt de game mogelijkheid, dat is zeer bedroevend te noemen. Vooralsnog niet echt een meerwaarde.

Tot op heden een score van 7.3, zodra de vakantie (totaal 2400 kilometer met de auto) achter de rug is en de schermen zich hebben bewezen zal de score zeer waarschijnlijk hoger gaan uitvallen.

DickyCurtis 25-07-2013

Heb overigens een 32 GB sd kaart gebruikt, dat werkt prima.

jarod73 11-07-2013
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Net uit de verpakking gehaal, ziet er allemaal goed uit. Het enige minpuntje die ik tot nu toe moet noemen is het meegeleverde tasje, hier moet ik een ander voor zoeken. Iemand suggesties?
Beeld en geluid is goed genoeg. Ben overigens benieuwd of er een SD kaart ingaat van 32 GB?
Vul over de rest dit later in, moet zich eerst bewijzen in de vakantie.

Raymond1967 05-07-2013
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Na aanschaf van deze set heel tevreden. Aansluiten en draaien maar. Heb voor de kids wel 2 goede koptelefoons aangeschaft want die dingen voor in je oren vonden ze maar niks. Ik wilde 1 film op 2 schermen afspelen en dat kreeg ik niet voor elkaar. Even bellen met Salora en die hebben mij stap voor stap door de bediening geholpen. Wat bleek, je moet op afstandbediening B op in/out drukken. Was helemaal in de stress maar dankzij Erik weer helemaal blij. Thks Erik !!!

Travellerm 15-06-2013
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Blij blij blij! de bestelde dvd spelers zijn binnen! Nou, net uit de verpakking, alles even goed bekeken en gelezen, aan de slag dan maar! Even alles getest met behulp van de bijgeleverde voedingen. Ja hoor, alletwee de dvd spelers werken! ...totdat we een uurtje verder waren.. 1 dvd speler gaf de geest tijdens het draaien. Nog een uurtje verder, gaf de 2de speler ook de geest. Hierna geen dvd meer te lezen. zegt: No disk. Gewoon aangezet, laten draaien en hop; defect. via de usb en SD kaart werkt nog wel. De bijgeleverde game cd's lezen ze ook niet. Deze set gaat terug. Maar we gaan over een week al op vakantie.. Dan maar na de vakantie terug sturen en in de tussentijd alles kijken via SD kaarten.. wel erg jammer en heel erg teleurgesteld. Ik hoop maar dat de service van Salora mij weer een beetje kan opvrolijken. Dit wordt vervolgd.. de toestellen geven trouwens wel mooi beeld, ruim voldoende geluid en de set is lekker compleet. Verder kan ik niet echt reviewen, ik heb te maken met 2 defecte toestellen. :-(

Officiele reactie van Salora 17-06-2013

Beste Travellerm,

Hartelijk dank voor de aanschaf van een Salora product; wij betreuren het dat uw toestel een storing vertoont.

Omdat handelaren een zichttermijn hanteren, adviseren wij u het toestel z.s.m. te retourneren aan uw dealer.

Voegt u a.u.b. te allen tijde een kopie van de aankoopnota bij, alsmede een duidelijke klachtomschrijving.

Dvdberg999 07-06-2013
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Net uit de verpakking. Het ziet er allemaal netjes uit, dus tot zover tevreden.
Even thuis testen of alles werkt. Wat blijkt, als ik in speler A een dvd heb en in B ook, hoor ik het geluid van A door het geluid van B. Oftewel, je kan wel apart kijken, maar luisteren niet.
Ook niet met de hoofdtelefoon. Dit geeft hetzelfde probleem.

Volgende probleem: als ik 1 film aanzet, hoor ik op de oortelefoon alleen rechts geluid. (Ook met andere hoofdtelefoons).
Er is dus duidelijk iets mis met het geluid.

Ik heb ook even het gamen getest. Dat het heeft me 5 pogingen gekost voordat het apparaat de spelletjes dvd kon lezen?!? Het apparaat maakt maar een gek en krakend geluid bij het laden van de game dvd. Een game opsarten is niet gelukt.
Nou koop je deze versie ook niet voor het gamen, maar het moet wel werken!

Deze Salora gaat terug voor een andere. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen hetzelfde heeft als wat ik hierboven beschreven heb.

derkrientjes 12-06-2013

Heb je al geprobeerd om de AV kabel tussen beide spelers te halen?
Waarschijnlijk hoor je daarom geluid van A naar B
Die kabel hoef je alleen te gebruiken indien er op beide schermen hetzelfde gekeken wordt.
Dat je op 1 rechts geluid hoort kan te maken hebben dat de stekker er toch niet geheel in de jackaansluiting zit.
Ik vond het namelijk nogal stug gaan.

taantje 81 05-04-2013
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Super blij met de duo dvd speler van Salora. Groot voordeel dat je ze ieder apart kan gebruiken zeker om dat mijn zoontje van 5 andere tekenfilms leuker vind dan zijn zusje van 2,5 jaar. Wel jammer dat bij ons de bijgeleverde autokid niet aan de hoofdsteun past (ligt aan onze auto) maar 1 telefoontje naar Salora en ik kreeg gratis twee tasjes thuis gestuurd waar ik ze mee kan ophangen aan de hoofdsteun. Beeld en geluid zijn prima en handig dat je er ook een koptelefoon op aan kan sluiten, al zijn de oordopjes voor kleine kindjes niet zo handig.

jburen 11-02-2013
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Geluidskwaliteit: maximum volume is niet heel erg hard. Voor gevoelige kinderoortjes prima maar voor mijn gevoel had het iets harder gemogen.
Beeldkwaliteit: de units hebben een schermresolutie van 480x234. Conversie van 4:3 films naar die resolutie zorgt voor een beeldvullende video. Breedbeeld films 16:9 converteren naar 720x405 en dan krijg je een klein band boven en onder het scherm. Afspelen is wel gevoelig voor codec: AVI met Xvid/MP3 zorgt voor beste resultaat.
Mogelijkheden: prima maar niets bijzonders. Het menu biedt eigenlijk geen mogelijkheden. Handig zou zijn: standaard mode (DVD, SD of USB) bij aanzetten. Nu is DVD altijd de standaard mode.
Gebruiksgemak: als je weet met welke instellingen je films moet omzetten is het gebruik eenvoudig: menu kiezen an afspelen.
Vormgeving: de units zien er goed uit. Ook de hoofdsteunbeugels zijn prettig.
Degelijkheid: ook wel goed al moeten ze zich nog tijdens een vakantie bewijzen.

jburen 11-02-2013
Geschreven voor: Salora DVP7748DUO + GC

Geluidskwaliteit: maximum volume is niet heel erg hard. Voor gevoelige kinderoortjes prima maar voor mijn gevoeld had het iets harder gemogen.
Beeldkwaliteit: volgens de leverancier hebben de units een schermresolutie van 480x234. Dat is een verhouding van 2,05. Aan de andere kant wordt gezegd dat de schermen een 16:9 verhouding ondersteunen, dus van 1,78. Dit is verwarrend! En wat ik ook verander qua instellingen: ik houd zwarte balken aan de boven en onderzijde... Verder is informatie over ondersteunde codecs minimaal.
Mogelijkheden: prima maar niets bijzonders.
Gebruiksgemak: vind ik onder de maat voornamelijke vanwege de slechte video-ondersteuning. Het is zeker geen plug-and-play als je dagen bezig bent met het uitzoeken van de juiste conversieinstellingen om films goed af te kunnen spelen.
Vormgeving: de units zien er goed uit. Ook de hoofdsteunbeugels zijn prettig.
Degelijkheid: ook wel goed al moeten ze zich nog tijdens een vakantie bewijzen.